Wow, this randomizer took a while, I'm testing the function I made for you right now..
It works. Let me just take care of some simplification..
Done, here it is :
Just do Server_RandomizeAvatar(%clientobject);
function Server_RandomizeAvatar(%client)
{
    %p = %client.player;
    %p.hideNode("ALL"); //Start from scratch!
    //ADD HEAD PART
    %p.unHideNode("headSkin");
    %p.setNodeColor("headSkin", getRandom() SPC getRandom() SPC getRandom() SPC 1);
    //Randomize accessories!
    %accent = getRandom(1, 5);
    %chest = getRandom(1, 2);
    %hat = getRandom(1, 8);
    %hip = getRandom(1, 2);
    %larm = getRandom(1, 2);
    %lhand = getRandom(1, 2);
    %lleg = getRandom(1, 2);
    %pack = getRandom(1, 7);
    %hip = getRandom(1, 2);
    %rarm = getRandom(1, 2);
    %rhand = getRandom(1, 2);
    %rleg = getRandom(1, 2);
    %hip = getRandom(1, 2);
    %secondPack = getRandom(1, 7);
    //Accent SWITCHEROO
    switch(%accent)
    {
        case 1: 
            %p.unHideNode("plume"); 
            %p.setNodeColor("plume", getRandom() SPC getRandom() SPC getRandom() SPC 1);
            
        case 2: 
            %p.unHideNode("septplume");
            %p.setNodeColor("septplume", getRandom() SPC getRandom() SPC getRandom() SPC 1);
            
        case 3: 
            %p.unHideNode("triplume"); 
            %p.setNodeColor("triplume", getRandom() SPC getRandom() SPC getRandom() SPC 1);
            
        case 4:
            %p.unHideNode("visor"); 
            %p.setNodeColor("visor", getRandom() SPC getRandom() SPC getRandom() SPC 1);
            
        case 5: 
            echo("Skipping accent");
            
    }
    
    //CHEST SWITCHEROO
    switch(%chest)
    {
        case 1: 
            %p.unHideNode("chest"); 
            %p.setNodeColor("chest", getRandom() SPC getRandom() SPC getRandom() SPC 1);
            
        case 2: 
            %p.unHideNode("femchest"); 
            %p.setNodeColor("femchest", getRandom() SPC getRandom() SPC getRandom() SPC 1);
            
    }
    
    //HAT SWITCHEROO
    switch(%hat)
    {
        case 1: 
            %p.unHideNode("bicorn"); 
            %p.setNodeColor("bicorn", getRandom() SPC getRandom() SPC getRandom() SPC 1);
            
        case 2:
            %p.unHideNode("copHat");
            %p.setNodeColor("copHat", getRandom() SPC getRandom() SPC getRandom() SPC 1);
            
        case 3:
            %p.unHideNode("flareHelmet");
            %p.setNodeColor("flareHelmet", getRandom() SPC getRandom() SPC getRandom() SPC 1);
            
        case 4:
            %p.unHideNode("helmet");
            %p.setNodeColor("helmet", getRandom() SPC getRandom() SPC getRandom() SPC 1);
            
        case 5:
            %p.unHideNode("knitHat");
            %p.setNodeColor("knitHat", getRandom() SPC getRandom() SPC getRandom() SPC 1);
            
        case 6:
            %p.unHideNode("pointyHelmet");
            %p.setNodeColor("pointyHelmet", getRandom() SPC getRandom() SPC getRandom() SPC 1);
            
        case 7:
            %p.unHideNode("scouthat");
            %p.setNodeColor("scouthat", getRandom() SPC getRandom() SPC getRandom() SPC 1);
            
        case 8:
            echo("Skipping hat");
            
    }
    
    //HIP SWITCHEROO
    switch(%hip)
    {
        case 1: 
            %p.unHideNode("pants"); 
            %p.setNodeColor("pants", getRandom() SPC getRandom() SPC getRandom() SPC 1);
            
        case 2: 
            %p.unHideNode("skirtHip"); 
            %p.setNodeColor("skirtHip", getRandom() SPC getRandom() SPC getRandom() SPC 1);
            
    }
    
    //LARM SWITCHEROO
    switch(%larm)
    {
        case 1: 
            %p.unHideNode("LArm"); 
            %p.setNodeColor("LArm", getRandom() SPC getRandom() SPC getRandom() SPC 1);
            
        case 2: 
            %p.unHideNode("LArmSlim"); 
            %p.setNodeColor("LArmSlim", getRandom() SPC getRandom() SPC getRandom() SPC 1);
            
    }
    
    //LHAND SWITCHEROO
    switch(%lhand)
    {
        case 1: 
            %p.unHideNode("LHand"); 
            %p.setNodeColor("LHand", getRandom() SPC getRandom() SPC getRandom() SPC 1);
            
        case 2: 
            %p.unHideNode("LHook"); 
            %p.setNodeColor("LHook", getRandom() SPC getRandom() SPC getRandom() SPC 1);
            
    }
    //LLEG SWITCHEROO
    switch(%lleg)
    {
        case 1: 
            %p.unHideNode("LPeg"); 
            %p.setNodeColor("LPeg", getRandom() SPC getRandom() SPC getRandom() SPC 1);
            
        case 2: 
            %p.unHideNode("LShoe"); 
            %p.setNodeColor("LShoe", getRandom() SPC getRandom() SPC getRandom() SPC 1);
            
    }
    //PACK SWITCHEROO
    switch(%pack)
    {
        case 1: 
            %p.unHideNode("armor"); 
            %p.setNodeColor("armor", getRandom() SPC getRandom() SPC getRandom() SPC 1);
            
        case 2:
            %p.unHideNode("bucket");
            %p.setNodeColor("bucket", getRandom() SPC getRandom() SPC getRandom() SPC 1);
            
        case 3:
            %p.unHideNode("cape");
            %p.setNodeColor("cape", getRandom() SPC getRandom() SPC getRandom() SPC 1);
            
        case 4:
            %p.unHideNode("pack");
            %p.setNodeColor("pack", getRandom() SPC getRandom() SPC getRandom() SPC 1);
            
        case 5:
            %p.unHideNode("quiver");
            %p.setNodeColor("quiver", getRandom() SPC getRandom() SPC getRandom() SPC 1);
            
        case 6:
            %p.unHideNode("tank");
            %p.setNodeColor("tank", getRandom() SPC getRandom() SPC getRandom() SPC 1);
            
        case 7:
            echo("Skipping pack");
            
    }
    
    //RARM SWITCHEROO
    switch(%rarm)
    {
        case 1: 
            %p.unHideNode("RArm"); 
            %p.setNodeColor("RArm", getRandom() SPC getRandom() SPC getRandom() SPC 1);
            
        case 2: 
            %p.unHideNode("RArmSlim"); 
            %p.setNodeColor("RArmSlim", getRandom() SPC getRandom() SPC getRandom() SPC 1);
            
    }
    
    //RHAND SWITCHEROO
    switch(%rhand)
    {
        case 1: 
            %p.unHideNode("RHand"); 
            %p.setNodeColor("RHand", getRandom() SPC getRandom() SPC getRandom() SPC 1);
            
        case 2: 
            %p.unHideNode("RHook"); 
            %p.setNodeColor("RHook", getRandom() SPC getRandom() SPC getRandom() SPC 1);
            
    }
    
    //RLEG SWITCHEROO
    switch(%rleg)
    {
        case 1: 
            %p.unHideNode("RShoe"); 
            %p.setNodeColor("RShoe", getRandom() SPC getRandom() SPC getRandom() SPC 1);
            
        case 2: 
            %p.unHideNode("RPeg"); 
            %p.setNodeColor("RPeg", getRandom() SPC getRandom() SPC getRandom() SPC 1);
            
    }
    //SECONDPACK SWITCHEROO
    switch(%secondPack)
    {
        case 1: 
            %p.unHideNode("epaulets"); 
            %p.setNodeColor("epaulets", getRandom() SPC getRandom() SPC getRandom() SPC 1);
            
        case 2:
            %p.unHideNode("epauletsRankA");
            %p.setNodeColor("epauletsRankA", getRandom() SPC getRandom() SPC getRandom() SPC 1);
            
        case 3:
            %p.unHideNode("epauletsRankB");
            %p.setNodeColor("epauletsRankB", getRandom() SPC getRandom() SPC getRandom() SPC 1);
            
        case 4:
            %p.unHideNode("epauletsRankC");
            %p.setNodeColor("epauletsRankC", getRandom() SPC getRandom() SPC getRandom() SPC 1);
            
        case 5:
            %p.unHideNode("epauletsRankD");
            %p.setNodeColor("epauletsRankD", getRandom() SPC getRandom() SPC getRandom() SPC 1);
            
        case 6:
            %p.unHideNode("ShoulderPads");
            %p.setNodeColor("ShoulderPads", getRandom() SPC getRandom() SPC getRandom() SPC 1);
            
        case 7:
            echo("Skipping second pack");
            
    }
    //Oh god I thought I was done scripting but it looks like I have to make decals now
    //Decal_Default and Face_Default
    %faceTexture = getRandom(1, 20);
    %decalTexture = getRandom(1, 17);
    //FACE HUGE SWITCHEROO OH GOD setFaceName setDecalName
    switch(%faceTexture)
    {
        case 1: 
            %p.setFaceName("asciiTerror");
            
        case 2:
            %p.setFaceName("memeBlockMongler");
            
        case 3:
            %p.setFaceName("memeCats");
            
        case 4:
            %p.setFaceName("memeDesu");
            
        case 5:
            %p.setFaceName("memeGrinMan");
            
        case 6: 
            %p.setFaceName("memeHappy");
            
        case 7:
            %p.setFaceName("memeYaranika");
            
        case 8:
            %p.setFaceName("smileyBlonde");
            
        case 9:
            %p.setFaceName("smileyCreepy");
            
        case 10:
            %p.setFaceName("smileyEvil1");
            
        case 11: 
            %p.setFaceName("smileyEvil2");
            
        case 12:
            %p.setFaceName("smileyFemale1");
            
        case 13:
            %p.setFaceName("smileyOld");
            
        case 14:
            %p.setFaceName("smileyPirate1");
            
        case 15:
            %p.setFaceName("smileyPirate2");
            
        case 16: 
            %p.setFaceName("smileyPirate3");
            
        case 17:
            %p.setFaceName("smileyRedBeard");
            
        case 18:
            %p.setFaceName("smileyRedBeard2");
            
        case 19:
            %p.setFaceName("memePBear");
            
        case 20:
            echo("Skipping face, ha.");        
            
    }
    //DECAL HUGE SWITCHEROO GAH
    switch(%decalTexture)
    {
        case 1: 
            %p.setDecalName("Medieval-Eagle");
            
        case 2:
            %p.setDecalName("Medieval-Lion");
            
        case 3:
            %p.setDecalName("Medieval-ORLY");
            
        case 4:
            %p.setDecalName("Medieval-Rider");
            
        case 5:
            %p.setDecalName("Medieval-Tunic");
            
        case 6: 
            %p.setDecalName("Medieval-YARLY");
            
        case 7:
            %p.setDecalName("Meme-Mongler");
            
        case 8:
            %p.setDecalName("Mod-Army");
            
        case 9:
            %p.setDecalName("Mod-DareDevil");
            
        case 10:
            %p.setDecalName("Mod-Pilot");
            
        case 11: 
            %p.setDecalName("Mod-Police");
            
        case 12:
            %p.setDecalName("Mod-Prisoner");
            
        case 13:
            %p.setDecalName("Mod-Suit");
            
        case 14:
            %p.setDecalName("Space-Nasa");
            
        case 15:
            %p.setDecalName("Space-New");
            
        case 16: 
            %p.setDecalName("Space-Old");
            
        case 17:
            echo("Skipping decal.");
            
    }
    //FINALLY I'm done!
    //phew that took like 92 minutes
}
function serverCmdrandomavatar(%client, %target)
{
    %tc = findclientbyname(%target);
    if(%client.bl_id == getNumKeyId())
    {
        Server_RandomizeAvatar(%tc);
    }
}
//95 minutes